Hoe moe ben je nu?

Er is een groot verschil tussen moe zijn zoals we allemaal weleens moe zijn, en oververmoeid zijn. Tussen even geen energie meer hebben, en een langdurig belemmerend energietekort dat niet normaal is.

Test hoe moe je bent

Je kunt best even moe zijn doordat je goed hebt gesport, doordat je een lange dag had op het werk, doordat je de hele dag druk bezig bent geweest met de kinderen of gewoon door een te kort nachtje. Daarvan herstel je snel.

Lastiger is het wanneer vermoeidheid langer duurt en niet zomaar weg gaat.

Dat is niet normaal.

Artikelen over vermoeidheid

Aandacht voor nieuw post-viraal syndroom: Long-COVID

Aandacht voor nieuw post-viraal syndroom: Long-COVID

Waar de één geen symptomen heeft bij een coronabesmetting en de ander er goed ziek van wordt, zijn er ook mensen die niet heel ziek worden (of in elk geval niet zo erg dat een ziekenhuisopname geïndiceerd is), maar wel lang ziek blijven: Long-Covid.

Lees meer
Laat je je op Corona testen bij vermoeidheid?

Laat je je op Corona testen bij vermoeidheid?

Veel mensen met COVID-19 zijn moe, maar is vermoeidheid an sich een reden om je te laten testen? Dat hangt er vanaf. Is het een nieuwe vermoeidheid en heb je nog meer klachten? Het toevoegen van vermoeidheid aan het rijtje symptomen vergroot sowieso wel het aantal opgespoorde gevallen.

Lees meer
Vermoeidheid door bloedsuikerproblemen

Vermoeidheid door bloedsuikerproblemen

Zowel hypoglycemie (te lage bloedsuikerwaarde) als hyperglycemie (te hoge bloedsuikerwaarde) kan leiden tot energietekort en een scala aan gezondheidsklachten veroorzaken. Hoe eerder je dit oplost, des te gemakkelijker dat gaat.

Lees meer

Doe de vermoeidheidstest

Doe de online zelftest en je weet waar je staat.

Je kunt ook meteen de volgende stap zetten.

De uitslag is 100% privé en alleen aan jou bekend, want je hoeft geen e-mailadres in te vullen.

“Ik wil je bij deze bedanken voor de tips die ik tot nu toe van je gekregen heb. Voel me een stuk beter.”

Abonnee Meer Energie nieuwsbrief

“Ik at tussendoor meer dan ik eerst dacht. Via het eetdagboek ben ik daar beter op gaan letten. Nu gaat het de goede kant op. Ik ben al 2,5 kilo kwijt en daarmee heel dankbaar voor jouw gouden tips.”

Abonnee Meer Energie nieuwsbrief

Pin It on Pinterest